31 maart 2015

Lente in huis

Als het buiten maar geen lente wilt worden (eerder het tegenovergestelde) moeten we de lente maar naar binnen halen. Ik trok gisteren na het werk even naar het speelpleintje om de hoek om er op zoek te gaan naar wat mooie takken om in huis te zetten. 

Ik vond er enkele met mooie gele bloemen, die kwamen in een vaas op de eettafel terecht.
En ik vond zelfs een paar echte krultakken voor de paasboom. Lang geleden dat ik dat nog gehad heb, maar ik kwam vorige week in de Banier zo van die plastieken eitjes tegen om zelf te versieren en toen kreeg ik er weer zin in.
Ik verfde enkele eitjes in geel en muntgroen, in een soort ombre-effect. Alleen nog niet allemaal even goed gelukt, want verven op plastiek was toch niet zo makkelijk. Maar het resultaat is wel vrolijk en zo hebben we toch al een beetje kleur en zon in huis.


2 opmerkingen:

Karen. zei

leuk en mooi, morgen komt er ook een foto van mijn tak op de blog :)

Jozefien zei

Die degradé had ik fits, dus ik vind het wel goed gelukt!