28 december 2012

Mijn eerste (kerst)trui!

Op het laatste Stoffenspektakel in Leuven lag er een kerststofje heel verleidelijk te wezen. Maarja, wat kan ik daar nu mee maken, ik had nog nooit iets uit tricot gemaakt. Maar ik heb het dan toch maar meegenomen.

Ooit moest ik toch wel eens proberen om een kledingstuk in elkaar te steken, een trui bijvoorbeeld. Dus vroeg ik hulp aan Veerle, van Bij Flor. Woensdag ging ik er dan eindelijk langs, gepakt en gezakt met mijn kerststofje, een grote lap grijze sweaterstof van bij Pauli en een trui die me goed paste. Klaar om mijn eerste kledingstuk in elkaar te steken.
Veerle legde me uit hoe ik een patroon kon uittekenen aan de hand van mijn trui en ik ging aan de slag. Aan de kap kwam nog een extra stukje om een kleine opstaande kraag te krijgen.
Uittekenen, overzetten op stof en dan voor de eerste keer achter de overlock. Wat een handige machine is dat :). Zakken maken, stukken aaneenzetten,... en als laatste de kap eraan. En dan vol spanning passen.

Het resultaat:


Voor een eerste trui ben ik wel tevreden :), volgende keer enkel nog iets langere en bredere mouwen en een hogere kraag. Voor de rest vind ik hem wel perfect, leuk zo met die kleuraccentjes van het kerststofje. Zo zijn er nog veeeel kleurencombinaties mogelijk, dus wie weet komt er nog wel een exemplaar. Maar eerst wel even zien hoe lang die sweaterstof van Pauli er goed uit blijft zien.

5 opmerkingen:

Kelly - Ma vie en vert zei

Gij zotte! Een eerste overlock/tricot-project en direct een trui gemaakt?! Straf! En enorm geslaagd, vind ik!

Jozefien zei

Zit je als gegoten, knap gemaakt!

Unknown zei

Amai, nen trui en nog nen schonen ook! 'k Zou het niet direct zien zitten om te maken.. :P

de Bakmadam! zei

straffe toeren zijn dat, dat zeg ik!

Josie Something zei

Amai, echt goed gemaakt. Zou er maar trots op zijn!