2 oktober 2011

De Boleo

Iedereen in naaiend blogland heeft er ondertussen al wel van gehoord, of er al eentje gemaakt. De Boleo van Eloleo. Zo'n leuke tas en voor het goede doel! Tijd om er zelf dus ook aan te beginnen.
Het patroon werd al snel besteld en vorig weekend werd er dan eindelijk aan het eerste exemplaar gestart, eentje voor de mama. Met een effen bruin stofje en een roos bloemenstofje (van onze buit op het Stoffenspektakel).

Het ronde gat stikken viel gelukkig beter mee dan op voorhand gedacht. Voor de rest ging alles vlot, tot op het einde. Toen moest er heel wat losgetornd worden toen ik wel een tas had bij het omkeren, maar de schouderband verstoppertje aan het spelen was binnenin de tas. Volgende keer de instructies toch wat beter lezen of gewoon wat logischer nadenken. Zonder veel verdere problemen werd de eerste Boleo afgerond.
Het enige wat ik aanpaste aan het patroon was een langere schouderband (zo'n 90cm) zodat de tas ook dwars over je schouder gedragen kan worden. Dat is toch net iets makkelijker op de fiets. Niet afzakkende tassen zijn hier nogal belangrijk omdat er hier nogal wat afgefietst wordt.
Nu snel nog een Boleo voor mezelf maken.

3 opmerkingen:

Bert zei

ja, ze valt goed mee, ik heb ze ondertussen al gebruikt en op de fiets lukt het perfect, Mama

Melletje zei

Beste, ik heb hetzelfde probleem, de schouderriem speelt hier ook verstoppertje,
ik geraak er niet aan uit wat ik nu fout doe. Kan jij me helpen ?
melvanheghe@hotmail.com

Melletje

Tinetjuh zei

Hier hetzelfde probleem met de schouderband. Iemand die mij kan helpen?