21 mei 2012

Ritstasjes a volonté

Zeg nu zelf, het was toch veel te mooi weer om het hele weekend binnen te zitten achter de naaimachine of de computer. Mijn to-do lijstje is dus niet helemaal afgeraakt. Maar tussen ons, dat was ook nooit gelukt als de regen met bakken uit de hemel viel :).
In plaats van de hele tijd achter de computer te zitten, zette ik me op het terras en las het tweede boek van de Hunger Games uit (en waarom, waarom liet ik boek 3 in Leuven liggen?), werkte nog wat verder aan mijn reisdagboekje en 's avonds keek ik naar de laatste vier afleveringen van The Bridge (aanrader!). 

Ik zat toch nog even achter de computer om een 3D-model te maken van het huisje dat ik vorige week bezocht, om te bekijken of er iets leuk van te maken viel. Het resultaat ziet er goed uit, dus nu is het hopen dat er op de openbare verkoop volgende week geen andere kapers op de kust liggen (maar voorlopig dromen we nog maar niet te veel).

Vrijdag was het weer wat minder en zat ik toch nog een dagje achter de naaimachine en stak ik vier ritstasjes in elkaar. Twee dumplings, de clutch van Elisanna en nog een groot toiletzak-achtig dingetje. Allemaal om mee te nemen op reis, om EHBO, opladers enz. in te steken zodat die kleine spulletjes makkelijk terug te vinden zijn in mijn trekrugzak. 



De stofjes komen van het stoffenspektakel en Pauli en het geruite stofje kreeg ik van mijn kotmadam, uit haar restjesdoos.
De randen aan de ritsen zijn nog niet zo geweldig, volgende keer deze handleiding maar eens uitproberen.

De grote tekstballon werd ook nog gemaakt, maar die moet nog eventjes drogen, voor ik hem aan jullie kan laten zien.

3 opmerkingen:

EVwxYz zei

De tasjes zien er allemaal zeer leuk uit, vooral die met de gele rits vind ik geweldig!!! handig dat de kotmadam nog ergens zo'n doos heeft staan.
Wel niet slim dat je het 3e boek daar laten liggen hebt, ze zijn zeeeeeer verslavend. Ik heb ze 2 jaar geleden veel te snel verslonden... probeer er zo lang mogelijk van te genieten want het stopt na 3.
Ik ben ook benieuwd naar het 3D-tje :)

Guy en Dina zei

Zalig gedaan en dat gaat zoo plezant zijn om te gebruiken! De rest van 't weekend leek natuurlijk ook ni slecht ;-)

Janina - Elke dag zaterdag zei

Mooie tasjes, leuke stofjes!