14 december 2013

Liebster award

Tis al even geleden, maar ik kreeg laatst een Liebster Award van Kathleen. Dankjewel! Tijd dus om haar vragen eens te beantwoorden.

Had je tien miljoen wat zou jij dan doen? Een feestje bouwen en je geld op doen?
Awel, ten eerste mijn huisje verder verbouwen en mijn lening in 1 keer afbetalen. En dan mijn huis inrichten met leuke spulletjes en enkele designmeubels. Daarna vertrek ik op reis, om alles van mijn lifelist te kunnen schrappen. Nog wat aan goede doelen en familie schenken, en dan de rest op het spaarboekje zodat ik er nog lang van kan profiteren en wat minder kan gaan werken en meer met hobby's en vrijwilligerswerk bezig kan zijn.

Algemeen gezien: is het boek of de film beter?
Zeker het boek! Zoveel meer details in een boek en je kan een eigen beeld vormen van de personages. En je kan er natuurlijk uren in verdwalen, soms zelfs zo erg zelfs dat je wat moet rouwen als een boek uit is. Een film daarentegen is veel sneller om en blijft minder lang hangen. Maar de films van Harry Potter en Lord of the Rings kan ik toch wel smaken.

Wie zou je wel eens tot leven willen brengen om een praatje mee te slaan?
Niemand bekend ofzo, gewoon nog eens een babbeltje slaan met mijn oma, dat zou ik nog wel graag willen doen.

Wat bezorgt jou de slappe lach?
Youtube filmpjes van katten en honden die gekke dingen doen. Meme's op 9gag. Of bloopers van mijn favoriete series kijken.

Wat is de laatste foto die je trok?

Eentje van Hanson, die ik dinsdag in Tilburg ging zien. Jaja, al bijna 17 jaar superfan :). En met de Members Only Event kon ik nu ook nummertje 52 van mijn lifelist schrappen.
Na het optreden stonden we in de kou te wachten bij de bus om toch een handtekening te kunnen scoren van Zac (die niet tot bij ons geraakte en dan maar op het hek klom). Geen geweldige foto, dus als je wat betere foto's wilt zien, moet je hier maar kijken.

Hoe verliep jouw laatste afspraak met de tandarts?
Vorige week nog geweest, alles in orde! Enkel een scherp stukje van een tand wat polijsten en ik kan er weer een half jaar tegen. Tandartsbezoeken, eigenlijk helemaal geen probleem mee, die spuiten doen tenminste geen zeer.

Wat staat er zoal op je verlanglijstje voor kerstmis?
Dit jaar worden er hier niet echt kadootjes gekocht, veel te weinig tijd. En na net 5 minuten door het centrum van Hasselt te fietsen ben ik blij dat ik mij niet in die menigte moet begeven. Zo druk!Maar moesten mensen toch een kadootje voor mij zoeken heb ik wel enkele dingen op Pinterest staan, de ene al wat haalbaarder dan de andere. Maar die stoel van Eames komt er ooit wel!

Welke koekjes zijn de allerbeste van de hele wereld?
Chocolate Chip Cookies, mmm, de beste heb ik ergens uit in een winkeltje in Londen gehad, of de Subway in Canada. Maar daar kom ik natuurlijk niet elke dag, dus ik bak ze dan maar zelf.

Wat wil je wel eens proberen, maar durf je eigenlijk niet zo goed?
Helemaal alleen op reis gaan, en niet voor een citytripke maar echt voor lange tijd en ver weg. Maar ooit komt er dat nog wel van, want anders ga ik dat niet kunnen schrappen op die lifelist :).
Of mij volledig storten op wat ik graag doe: grafisch ontwerp en dingen maken en daar voltijds van kunnen leven. Zodat ik het architect-zijn misschien ooit achter mij kan laten.

Welk boek moet iedereen gelezen hebben en waarom?
Ik lees veel boeken, maar om er nu de beste uit te kiezen, das ne moeilijke. De populaire boeken als Harry Potter en The Hunger Games natuurlijk. En enkele die ik als tiener heel graag las:  Morgen ben ik beter van Evert Hartman, of Het uur nul van Dirk Bracke.
De laatste tijd ben ik nogal veel Young Adult boeken aan het lezen: Gone-serie van Michael Grant, Chaos Walking van Patrick Ness,...

Welk goed doel steunde je onlangs en waarom net dat goede doel?
Ik ging vorige week wandelen voor Music for Life, telt dat ook? Voor de rest lukt me dat nog niet echt, het goede doel steunen, mijn verbouwing is mijn eigen goede doel momenteel. Wel gaan we met het koor elk jaar Driekoningen zingen voor Artsen zonder Grensen, of hebben we binnenkort een optreden voor Kom op tegen Kanker.
Maar ik ben er wel al even over aan het denken om met mijn agenda voor 2014 iets voor Syrië 12-12 te doen. Lijkt jullie dat wat? Zeker omdat ik daar bijna 4 jaar geleden op vakantie ging, wil ik daar toch iets voor proberen te doen.

Zo, dat was het. Eigenlijk moet ik nu weer vragen doorgeven aan andere bloggers, maar dat ga ik even overslaan. Deze post was al lang genoeg :p. En er staat nog genoeg op mijn to-do lijstje voor dit weekend.

Geen opmerkingen: