12 februari 2012

Magneetjes!

Nu ik me de juiste 'Ollie en Wallie' kleurtjes in fimoklei en vilt had aangeschaft (ongeveer toch), kon ik me nog eens aan het knutselen zetten. 

Vroeger hebben we thuis al heel wat figuurtjes met fimo gemaakt: zeehondjes, clowns, pinguins, ... en zelfs kerstfiguurtjes die nog elk jaar bovengehaald worden. Tijd dus om eens te zien of dat nog altijd even plezant is om maken. En wat beter dan mijn Ollie en Wallie figuurtjes om uit te proberen?
Eerst wat balletjes rollen, die ik dan op een getekend figuurtje plat drukte. Hierdoor kwam er een beetje inkt op de achterkant te staan. Zo kon ik het staartje op de juiste plaats uitsnijden. Dat was wel serieus prutswerk om dat staartje mooi uit te snijden en terug glad te krijgen, maar met wat oefening lukte het wel.

Aan de achterkant drukte ik er een magneetje in, zodat ik dat er na het bakken in kon plakken. En dan gingen ze de oven in, op hoop van zegen. Na een klein halfuur kwamen ze er mooi hard uit. Gelukt!
Het plakken van het magneetje ging wat moeizamer. Omdat het magneetje zo sterk is, wordt het er steeds uitgetrokken, dus het wordt nog een beetje zoeken naar de juiste lijm (suggesties zijn altijd welkom :)).

Met het vilt naaide ik ook nog twee figuurtjes, gelijkaardig aan het roze. De magneetjes die hier in zitten moeten wel sterk zijn, als je door het vilt heen ook nog een kaartje wilt vasthouden. Ik kreeg enkele super kleine (maar zeer sterke) magneetjes van mede-flatnutter Nele, die ze ook bij haar doopsuiker gebruikte. Merci Nele!







En ze hangen daar wel goed, op mijn frigo, tussen de rest van mijn verzameling. Binnenkort nog een paar maken!

5 opmerkingen:

Nienke zei

WAUW !
Héél héél tof!
Ollie en Wallie zijn echt geweldig!

Waar heb je deze magneetjes dan gevonden?

Piepow zei

Schitterend!

Jozefien zei

Mooi! Je magneetjes kunnen zo in een winkeltje liggen

plagneetje zei

LEUK! Ik werk heel graag met fimo. Je geeft me inspiratie.
Je hebt een mooie blog.

Elisse zei

Moh zo schattig! Tof ook, zo met die contrasterende kleurtjes garen bij die beestjes van vilt!