26 december 2015

De agenda voor 2016 van Plutomeisje

Zoals elk jaar is het eind december weer tijd om te denken aan een nieuwe agenda voor het nieuwe jaar. De laatste jaren maakte ik die altijd zelf. Dat was dit jaar ook de bedoeling, maar door tijdsgebrek en omdat Plutomeisje er ook eentje gemaakt had, koos ik voor haar mooie versie. Ik maakte er wel zelf een vilten cover voor.

Wil je zelf ook nog een agenda maken dan vind je de gratis downloads op de site van Plutomeisje: hierzo. En je vindt er een uitgebreide uitleg over hoe je hem in elkaar steekt en er een echte lederen cover voor maakt, à la Midori traveler's notebook.
De werkwijze voor een vilten cover is exact hetzelfe :), alleen maakte ik de gaatjes met een hele dikke naald, en stopte de elastiek er meteen door, omdat de gaatjes anders terug verdwenen. Ik maakte er ook nog een klein lusje aan vast, om mijn pen door te steken. De dikke vilt kan je oa. vinden in De Banier, in allerlei kleuren.
Buiten de agenda zelf, stak ik er nog een schriftje in van Flow voor mijn boekhouding neer te pennen, een kaftje om mijn bonnetjes in te bewaren en een papieren kaftje waar ik met dubbelzijdige plakband een notebookje en post-its in plakte (het is wel nog even aanzien hoe lang het dat gaat uithouden, want het is nogal zwaar).

Wat zo leuk is aan deze inbindmethode met elastiekjes is dat je heel makkelijk er dingen in kan steken of uit halen. Er kunnen dus best nog wat handige bundeltjes bijkomen, afhankelijk van wat er nuttig lijkt na het een tijdje te gebruiken.

Voor mijn papa maakte ik als kerstkadootje ook nog een mini versie met enkele notitieboekjes (voor geocaching, boeken en notes).
Gebruiken jullie nog steeds een papieren agenda? Of eerder een digitale? Of misschien wel allebei? 

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik gebruik de agenda van Team Confetti, digitaal werkt echt niet voor mij. Deze is ook leuk, amai!

Eline zei

Oew, goed gelukt met dat vilt. Hij ziet er goed uit! :D

Storm zei

Ik hou superveel van papieren agenda's! Deze van jou is zeer geslaagd vind ik, echt tof!

Karla zei

Knap met dat vilt!