6 december 2015

DIY - papieren kerstversiering

Vorige week liet ik jullie zien hoe je zelf kersthangers uit klei kan maken. Deze keer een paar voorbeeldjes om te maken uit papier! Ik vouwde er alvast op los dit weekend. Kijk maar even mee.

Op Pinterest ging ik op zoek naar wat verschillende papieren hangers die makkelijk te maken waren. Ik probeerde er een paar uit, maar na wat te zitten sukkelen met enkele vormpjes die uit ingewikkelde templates geknipt moesten worden, besloot ik voor een origami hanger te gaan, en een halve dan nog wel.

Als voorbeeld nam ik deze papieren diamanten, die uit twee dezelfde delen gemaakt werden die aan elkaar geplakt moesten worden. Maar ik had geen zin om met lijm te werken, dus gebruikte ik de halve vorm en rijgde de uiteindjes van de hoeken aan elkaar met overlockgaren (of visdraad) om tot deze hangers te komen.
Ik maakte ze in twee verschillende groottes (gevouwd uit een vierkant van 12 op 12 cm en 17 op 17 cm). De handleiding voor het vouwen vind je hier. Ik gebruikte allerlei leuke papiertjes uit de Flow. De eerste paar keer is het wel wat zoeken hoe het vouwen precies werkt, maar eens je de stappen kent en niet meer naar de handleiding moet kijken, gaat het wel redelijk vlot. Je bent wel een paar uurtjes bezig om er een hoop te maken, maar dat werkt wel ontspannend, zo een tijdje vouwen.

Nog andere leuke hangers zijn deze origami sterren die ik twee jaar geleden maakte uit een grote landkaart. De handleiding voor het vouwen vind je hier. Je kan ze aan een koordje hangen of gewoon in de boom plaatsen.
Een van de volgende dagen toon ik jullie nog hoe je heel eenvoudig een leuke kerststolp kan maken en in het weekend kan ik eindelijk het eindresultaat van al de versieringen in huis laten zien, wanneer ik nog eens wat foto's in het daglicht kan nemen.
En moest je nog wat inspiratie zoeken voor een leuke en originele kerstboom, dan moet je hier nog eens gaan kijken!

Geen opmerkingen: