7 juni 2015

Back in action: 30 dagen yoga

Een van de voornemens dit jaar is om terug meer te bewegen en te sporten. Op aanraden van een vriendin nam ik eens een kijkje op het youtube-kanaal van Yoga with Adriene
Yoga dus :), dat leek me wel eens leuk om te proberen. Perfect om thuis te doen en iets om rustig mee te beginnen en het bewegen weer wat op te bouwen. En niemand die ziet hoe klungelig je er soms bij staat :). 

Ik deed meteen mee aan de 30 dagen challenge. Een hele maand yoga waarbij er rustig opgebouwd wordt en alles goed uitgelegd wordt. Na de eerste lessen had ik al spierpijn, maar dat verdween redelijk snel. En na een week had ik de smaak al wel te pakken en werd er een echte yoga-mat en blok gekocht. Dat werkte toch beter dan het kampeermatje :).
Elke avond zette ik mij voor mijn ipad en werd er een kwartiertje tot een half uurtje yoga gedaan. Ontspannend en toch merk je dat je je moet inspannen om de moeilijke bewegingen te doen. En je merkt natuurlijk dat je totaal geen lenigheid meer hebt. Maar ook dat is na 30 dagen al een heel stuk verbeterd. In het begin raakte ik nauwelijks met mijn vingers aan de grond, maar ondertussen staan alle vingers op de grond en zelfs bijna mijn volledige handpalm.
Aan de downward dog daarentegen is wel nog wat werk eer ik mijn hielen ook tegen de grond krijg.

Maar het doet goed, die yoga, dus ik ga het zeker proberen vol te houden. Nog genoeg filmpjes van Adriene om uit te proberen.

Er werden ook nieuwe sportschoenen gekocht (want een nieuwe outfit is toch veel leuker om in te sporten) zodat ik ook wat andere oefeningen kan doen. Wat BBB, touwtje springen, .... en proberen de conditie ook weer op te bouwen. Misschien de 30 day shred ook eens proberen :).

3 opmerkingen:

gerhilde maakt zei

Goed bezig!

Gaëtane zei

Knap :-)!!

Storm zei

Vorige week ben ik -eindelijk-ook begonnen. De juiste lerares gevonden!