10 april 2012

Het creatieve weekend - deel 3

Buiten het maken van kaartjes en origami-konijntjes werd er dus ook nog wat geflockt in het weekend. En wat dan? Een collega van het werk is pas bevallen van haar tweede kindje, Olivia. Dat vroeg dus om een kadootje!

Er werden 3 kleurrijke slabbertjes gekocht in de Hema (nee, nog niet zelf genaaid, dat is voor de volgende keer) en versierd met enkele figuurtjes, het uiltje en vogeltje van uit de agenda en op het andere kwam haar naam in een leuk lettertype samen met een bloemetje.

Enkele weken geleden stak ik ook al een nieuwe geboorteknuffel in elkaar (kwestie van er op tijd bij te zijn he). Een sneak peek daarvan kon je hier al zien. Nu we vandaag ook op babybezoek zijn geweest, kan ik jullie eindelijk het volledige resultaat laten zien.

Na mijn eerste geboorteknuffels, wou ik nog eens een nieuw patroon uitproberen, in de hoop dat dit iets vlotter in elkaar te steken zou zijn. Ik maakte voor de eerste keer mijn eigen paspel met gele biais van het stoffenspektakel en macramékoord dat hier al jaren in de kast lag. 

Ik tekende een konijntje uit op papier, een mooie basisvorm met (opnieuw) lange armen, benen en oren. De voorkant in een gestreept stofje, de achterkant in een effen roos stofje en de gele paspel er tussenin. Als accentje werd er vanvoor nog een vilten hartje opgenaaid en vanachter een staartje. En als laatste natuurlijk nog een labeltje ertussen.

Nu nog een naam verzinnen voor de knuffels. Suggesties zijn altijd welkom.

9 opmerkingen:

Fee! zei

Nog een Olivia? Bij Eva is zaterdag ook Olivia geboren! :-)

Piepow zei

Dat konijn is geweldig! Echt!

Nienke zei

Oh! Prachtige knuffels!
Je flock-werk is ook geweldig!

Zijn die slabbetjes van de Hema gemaakt uit een soort van badstof of fleece? Ze lijken zo zacht?
Ik zou er precies niet op durven te flocken!

An zei

die slabbetjes zijn uit badstof, maar wel zacht ja :)

Nienke zei

En kan je daar dan makkelijk op flocken? (Of is 't geen langharige badstof!)

In namen voor knuffels verzinnen ben ik absoluut ronduit SLECHT :)

An zei

dat flocken ging goed hoor (het is niet langharig), hoe lang ze er op blijven hangen weet ik natuurlijk niet :p

Tololo zei

Mooi, daar zou ik in ieder geval heel blij mee zijn!

Owl.mygod! zei

leuke slabben! voor het konijn: Woffels! hehe :) (knuffel + ollie + wallie)

Unknown zei

Wat leuk! En dat staartje! Dat doet het hem toch echt wel hoor!